01-10-2013  |  Aanbevelingen voor marketing in de tuinbouw


Trotse Teler is een initiatief geweest van o.a. RCT Rivierenland/Eleonora Swart, Provincie Gelderland en Betuwse Bloem. Diverse telers vanuit verschillende pacten hebben deelgenomen aan initiatieven. De bevindingen zijn vastgelegd in een artikel.

Je bent goed in het telen of kweken van primaire producten. Niet voor niets dat je dit vakgebied hebt gekozen en bijvoorbeeld geen marketeer bent geworden. Toch zul je, om succesvol te zijn, marketing niet links kunnen laten liggen. Vaak komt het er niet van; marketing voelt als een ‘ver van mijn bed show’ of er wordt simpelweg geen tijd voor vrijgemaakt. Het is ook niet zo dat als je met marketing aan de slag gaat je met het knipperen van je ogen een betere positie hebt. Nee; marketing moet onderdeel worden van je bedrijf. Maar hoe dan?
Geen organisatie is hetzelfde. Maar marketingvraagstukken zijn er overal. Daarom reiken RCT Rivierenland, de Provincie Gelderland en de Betuwse Bloem met bijgaand artikel een aantal handvatten aan om commercieel zelfstandiger te worden.

Ook de komende tijd zal Greenport Betuwse Bloem in samenspraak met de pacten initiatieven voor marketing initiëren. Het RCT Rivierenland kan concrete initiatieven, bijvoorbeeld voor het maken van een marketingplan, ondersteunen met een voucher.

Meer informatie: RCT Rivierenland, Eleonora Swart, t (06) 55727756

Eindartikel_Trotse_Teler_augustus_2013.pdf242[1].pdf [528 Kbyte]

 
BLIJF OP DE HOOGTE VIA