« afbeelding 1 van 2 »
 
maandag 02 juli 2018

Fruittelers lanceren de fruitigste campagne

Afgelopen zaterdag werd op het kersenfestival in Cothen de fruitigste campagne van Nederland gelanceerd. De Nederlandse fruittelers, verenigd in de Nederlandse Fruittelers Organisatie (NFO), vinden het namelijk hoog tijd om te laten zien, horen én proeven wat ze allemaal te bieden hebben.

Uit onderzoek blijkt dat mensen namelijk nauwelijks een beeld hebben van de fruitteelt in Nederland. Dit verandert op het moment dat mensen rechtstreeks contact hebben gehad met telers. "Eten en de manier waarop voedsel wordt geproduceerd krijgt de laatste jaren steeds meer aandacht. Toch weten maar heel weinig mensen hoe fruit wordt geteeld, met hoeveel zorg en passie de telers te werk gaan, hoe ongelooflijk veel soorten fruit er in Nederland groeien en wat je er allemaal mee kunt. We zien elk jaar steeds meer belangstelling voor de jaarlijks terugkerende fruitplukdagen in september, maar met deze campagne willen wij nog veel meer mensen gaan bereiken." - Gerard van den Anker (voorzitter NFO).

Het startschot van de campagne is gegeven door Pieter Hulst - televisiepresentator en onvermoeibaar onderzoeker – die zaterdag een gigantische vlag in de kersengaard plantte. Maar er was meer dan een trots gebaar. Want de fruitigste campagne verdient natuurlijk een feestelijke opening. Daarom werd een fruitig gezelschap van telers, journalisten en fruitexperts getrakteerd op een Kersdiner. Een viergangen maaltijd van verrassende kersengerechten. Geserveerd in een kleurrijke kersengaard door Chef Marnix Benschop (Nixy & Lexy) in samenwerking met gastronomisch verhalenverteller Guus ‘Guustronomie’ Thijssen. 

Het event is slechts het begin van een langlopende campagne. De campagne gaat in de komende jaren thema’s bespreken die zowel binnen de sector als binnen de maatschappij spelen, zoals duurzaamheid en gezondheid. Denk bijvoorbeeld aan technieken die telers inzetten om de teelt aantrekkelijker te maken voor bijen en andere insecten. En initiatieven – zoals schoolfruit – die erop zijn gericht op Nederlandse kinderen om ze te helpen gezonder te eten. Deze verhalen worden niet alleen opgehaald uit de sector. Vooral de telers zelf, worden ingezet als spreekbuis en ambassadeurs van de Nederlandse fruitteelt. 

Al deze fruitigste content – en meer – is vanaf nu te vinden op defruitigste.nl  

 

 

 


Bron: Food Cabinet

 


 

 

 

 

 



 
 
BLIJF OP DE HOOGTE VIA